Procedura przystąpienia Samorządu do programu „Wojewódzka Karta Rodzin Wielodzietnych”
- Powzięcie przez Samorząd informacji nt. Programu Wojewódzka Karta Rodzin Wielodzietnych;
- Kontakt z Koordynatorem Programu, tj. Regionalnym Centrum Polityki Społecznej w Łodzi, ul. Snycerska 8, 91-302 Łódź tel. 42 203-48-67, mail: karta@rcpslodz.pl;
- Podjęcie Uchwały przez Samorząd, wyznaczającej ulgi i uprawnienia, oferowane dla rodzin wielodzietnych na danym terenie;
- Podpisanie przez Samorząd porozumienia z samorządem województwa.
Porozumienie podpisane pomiędzy Województwem Łódzkim a Samorządem, które wprowadzi na swoim terenie administracyjnym ulgi i uprawnienia dla rodzin wielodzietnych, może uwzględniać posługiwanie się na terenie danego miasta lub gminy tylko Wojewódzką Kartą Rodzin Wielodzietnych, wówczas mieszkańcy danego Samorządu Gminy, otrzymają Wojewódzkie Karty z wpisanym miejscem zamieszkania Wnioskodawcy, czyli nazwą gminy lub miasta, które jako Samorząd podpisze porozumienie.
- Przekazanie Samorządowi naklejek „Tu honorujemy Wojewódzką Kartę Rodzin Wielodzietnych”, wzoru Wojewódzkiej Karty Rodzin Wielodzietnych oraz wniosków o wydanie WKRW wraz z załącznikami.